Skip to main content

Tryghed på rejsen

-
Se vores tiltag

Bestil din rejse med tryghedsgaranti

Hos NILLES Rejser er det vores klare mål at tilbyde dig gode rejseoplevelser i trygge rammer. Det er vigtigt for os, at du kan bestille og glæde dig til din rejse – ganske som du plejer. Derfor har vi helt ekstraordinært indført tryghedsgaranti, som giver dig mulighed for at få alle dine penge tilbage eller ombooke til en anden valgfri rejse, hvis du opfylder betingelserne nedenfor:

Flyrejser og flodkrydstogter

• Du kan afbestille eller ombooke din rejse med fly eller (flod)krydstogt senest 99 dage før din afrejse.
• Flyrejsen eller (flod)krydstogtet skal være med afrejse i 2021.
• Flyrejsen eller (flod)krydstogtet kan afbestilles frem til den 1. marts 2021

Busrejser

  • Busrejsen skal være med afrejse i 2021.
  • Busrejser kan afbestilles frem til og med den 1. marts 2021.

Fælles for bus-, flyrejser og flodkrydstogter

  • Du kan kun annullere eller ombooke én gang til en ny rejse med afrejse i 2021. Vi kræver hverken afbestillingsforsikring eller andet bevis på, at du er nødsaget til at afbestille eller ændre din rejse.
  • Hvis din nye rejse er dyrere end den oprindelige, skal du betale prisforskellen.
  • Der kan være enkelte rejser, som ikke er omfattet af tryghedsgarantien. Dette vil fremgå af rejsens program.
  • Dine omkostninger til eventuel rejseforsikring og afbestillingsforsikring kan ikke refunderes.
  • Hvis du betaler dele af rejsen med gavekort eller tilgodebevis, kan disse ikke ombyttes til kontanter.

Vi følger løbende med udviklingen

Som situationen er lige nu, har vi fokus på at holde os opdateret om de nye rejsevejledninger og retningslinjer, som får betydning for vores gæster og rejsemål – både i udlandet og i Danmark. Din tryghed er i centrum for alle de beslutninger, vi tager.

Som du sikkert ved, opdaterer Udenrigsministeriet løbende deres anbefalinger vedr. rejser til udlandet – de maler kortet gult og orange. Er der gult, må man gerne rejse, men er det orange frarådes unødvendige rejser.

Vi følger hele tiden med i udviklingen på alle vores rejsemål, og informerer de gæster, som bliver berørt af ændringerne så hurtigt som muligt.

For udlandsrejser gælder følgende: Hvis der er mere end 14 dage til afrejse, vil der ikke blive taget stilling til rejsens gennemførelse før 14 dage inden afrejse. Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser på det tidspunkt, vil vi annullere rejsen.

Perioden på de 14 dage er i overensstemmelse med almindelig praksis på området og fastsat i samråd med Danmarks Rejsebureau Forening. Det er samme tidslinje som flyselskaber og forsikringsselskaber arbejder ud fra.

Men hvad betyder det for dig og din rejse?

Rejsemålet er gult
Er rejsemålet gult, vil vi forsøge at gennemføre rejsen. Ønsker du alligevel af afmelde dig rejsen, så gælder vores normale afbestillingsregler, som du kan se her (link til hjemmeside)

Rejsemålet er orange
Hvis rejsemålet er orange, frarådes unødvendige rejser, og så annullerer NILLES rejsen. I det tilfælde får du refunderet hele det indbetalte beløb. Hvis du ønsker at flytte afrejsen til en anden afgang på et senere tidspunkt, skal vi lave en ny booking.

Der kan være andre årsager til, at vi bliver nødt til at aflyse en rejse. Er det NILLES Rejser, som aflyser rejsen, vil du altid få dit indbetalte beløb retur.

På din rejse

Hvis et land skifter farve til orange, mens du er i landet, så betyder det ikke, at du ikke kan opholde dig i landet. Udenrigsministeriet anbefaler, at du færdiggør din rejse og vender hjem som planlagt. Husk, at der altid er en dansk rejseleder med på din rejse, som giver ekstra tryghed, hvis ovennævnte skulle ske.

Hoteller og samarbejdspartnere er underlagt stramme regler om høj hygiejne. Se retningslinjer for danske hoteller her

Vi håber, at du stadig har lyst til at rejse med os – hvis ikke nu, så i fremtiden. Vi sidder klar til at hjælpe dig med at finde din drømmerejse og booke den til dig.

Bliv inspireret og se alle vores rejser her.

Rejs trygt med fly og bus

Din tryghed på rejsen har altid været et fokuspunkt for alle os hos NILLES Rejser. Derfor har vi igangsat nogle særlige tiltag for at tage vare på både gæster, chauffører og rejseledere i forbindelse med COVID-19-situationen.

Måske spørger du dig selv, hvordan det vil være at tage med på rejse under de givne omstændigheder. Er det trygt at tage ud at opleve verden på en grupperejse? Er det bøvlet og ubehageligt at bære mundbind? Og meget meget mere. Du kan finde svar på det meste her på siden.

Rejs trygt med fly

Hos Great Dane Airlines, som er en af vores største samarbejdspartnere på flyrejser, har man indført mange tiltag. Du kan se alle reglerne nede i Praktiske oplysninger.

Rejs trygt med bus

Rejseleder og chauffør er til enhver tid opdateret i forhold til de seneste retningslinjer fra myndighederne i forhold til god hygiejne og symptomer.

Husk, at sammen hver for sig, gør vi en forskel. Så lad os fortsætte de gode takter – også på busrejsen. Du kan læse alle vores tiltag på busrejsen under Praktiske oplysninger nederst på siden.

Du får mere information inden afrejse

Vi holder løbende øje med udviklingen på vores rejsemål og opdaterer tiltagene løbende. Inden du skal på reje, vil du modtage information fra os om særlige forholdsregler på det rejsemål, du skal til. Hertil kommer at rejseleder og chauffør vil informere på hele rejsen.

Hvad siger gæsterne?

I denne tid får vi mange uopfordrede henvendelser fra gæster, som har været med på vores rejser. Du kan læse citater fra flere af henvendelserne nedenfor:

” Jeg var på en dejlig tur til Bornholm med Nilles. Det var første gang, jeg rejste med Nilles, og det bliver IKKE den sidste. Programmet for turen var afvekslende og spændende, og Lars fortalte med humor og stor viden om stederne, vi besøgte eller kom forbi. Opholdet på Hotel Allinge var også til UG. Ellen og Thorbjørn har skabt nogle meget hyggelige rammer for opholdet og var meget hjælpsomme. Hygiejnen på hotellet og i bussen var også helt fin og sammen med alles fornuftige ansvarlighed på det område, var der ingen problemer. Tak for denne gang.”

”Kom hjem fra Bornholm i lørdags med bussen fuld af glade folk efter en super uge. Både i bus og hotel var der gjort alt for sikkerheden. Vi var helt trygge ved turen, så tag nu afsted...”

” Vi er kommet hjem efter en fantastisk tur i Fjordnorge. Testet frivilligt efter 5 dage, negativ, og ingen på vores rejse udviste symptomer ”

”Vi var med på Bornholm fra d. 25.-29. juni og må sige Coronareglerne blev kraftigt opridset af både chauffør og på hotellet.Det gjorde, vi følte os i særdeles trygge hænder under hele turen.”

”Vi ser frem til at rejse med jer til Ærø om 3 uger. Vi har haft mange gode rejser med Nilles - og har fuld tiltro til jer.”

"Vil sige mange tak for en fantastisk ferie på Bornholm fra d.14 til 19. juli. Dejligt hotel og fin betjening. Alt var perfekt - selv i disse Coronatider. Så kun stor ROS til værten på hotellet og chauffør Peter."

Praktiske oplysninger

Nedenfor kan du se svar på de mest stillede spørgsmål. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, så er vi klar til at hjælpe på mail nilles@nillesrejser.dk eller på 70 21 60 22.

  • Hvor tæt sidder man i flyet hos Great Dane Airlines?

    Great Dane Airlines har flytypen, Embraer E195, der har to sæder i hver side af flyet og plads til ialt 118 passagerer med god plads omkring hvert sæde. Derfor er det også trygt at vi benytter alle 118 sæder ombord.

  • Hvordan foregår det når man går ombord hos Great Dane Airlines?

    Hos Great Dane Airlines boardes der i sektioner - oftest via to trapper hhv. foran og bagerst i flyet. Midterste sektion boardes først, derefter de to øvrige sektioner. Hvis muligt står der en repræsentant fra Aalborg Lufthavn og guider passagererne til den rette dør. Med denne fremgangsmåde undgås tæt kontakt i flyets midtergang.

  • Hvordan foregår udstigning af fly hos Great Dane Airlines?

    Ved ankomsten til destinationen bliver man bedt om at blive siddende, til ens stolerække bliver kaldt ud (3 rækker ad gangen). Derved undgår vi kø og tæt kontakt i midtergangen.

  • Skal man have maske på hos Great Dane Airlines?

    Der gælder følgende procedurer for mundbind/maske i lufthavnen og ombord:

    • Der skal bruges mundbind/masker når man kommer til Aalborg Lufthavn (inden man går ind i lufthavnen) og undervejs på hele fllyrejsen. 
    • Der er mulighed for at rekvirere masker ombord, hvis der opstår et behov for dette.
    • Inden og undervejs på flyvningen bliver der briefet al vigtig info - så gæsterne får den allerbedste information, og derved skaber vi en tryg flyrejse for vores gæster.
  • Er der håndsprit tilgængelig hos Great Dane Airlines?

    JA - når man går ombord på flyet står kabinepersonalet klar med håndsprit - og giver et pump håndsprit til alle passagererne.

    • Der er håndsprit på toiletterne, som løbende bliver kontrolleret.
    • Under flyveturen briefer personalet også om, at man skal vaske hænder og bruge håndsprit ofte, når man bl.a rører ved bord, sæde, bagagehylder, stolelommer og andre overflader.
  • Er toiletterne stadig tilgængelige under flyvningen med Great Dane Airlines?

    Ja, og de bliver løbende rengjort gennem flyvningen og kontrolleret for håndsprit - og på destinationen og ved hjemkomst bliver de grundigt rengjort.

  • Har stewardesserne handsker og maske på hos Great Dane Airlines?

    Ja, alt kabinepersonale bærer masker ombord, og også handsker, når de giver håndsprit ved ombordstigning og hjælp i kabinen ved boarding , servering og indsamling af affald.

  • Bliver der serveret mad ombord hos Great Dane Airlines?

    Her i opstarten af de første flyvninger efter COVID-19 serverer vi ikke mad ombord -  dog må man gerne selv medbringe. MEN vi serverer kildevand, kaffe og te – gratis.

  • Er der ventilation på busrejsen?

    Ja. Ventilationen sikrer, at luften i bussen udskiftes 7-8 gange i timen.

  • Er der håndsprit tilgængeligt på busrejser?

    Ja. Alle har adgang til håndsprit i bussen.

  • Hvordan er rengøringen på busrejsen?

    Busserne rengøres dagligt med særligt fokus på de såkaldte kontaktpunkter.

  • Har personalet mundbind og handsker på ved busrejsen?

    Chauffør og rejseleder bærer handsker i forbindelse med håndtering af bagage og kuffertmærker

  • Er der skiltet information på busrejsen?

    Der er synligt informationsmateriale i bussen. Her følger vi myndighedernes anvisninger.

  • Danmarks bedste rejsearrangør 2019
  • Kvalitetsrejser
    i trygge rammer
  • Altid med erfaren
    dansk rejseleder
  • Sammen om
    nye oplevelser
Få nyhederne først
Få nyhederne først

Vær først med de seneste nyheder og få rejsetips og inspiration. Tilmeld dig vores nyhedsbrev og deltag hver måned i konkurrencen om 1.000 kr. at købe rejse for.

Vi svarer som regel indenfor 24 timer
7021 6022Se åbningstider
Luk menu