Skip to main content

Tryghed på rejsen

-
Se vores tiltag

Bestil trygt din rejse

Hos NILLES Rejser er det vores klare mål at tilbyde dig gode rejseoplevelser i trygge rammer.

Vi står klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål i forbindelse med bestilling af en rejse. På rejsen er du i trygge hænder hos vores erfarne danske rejseledere, som alle har solidt lokalkendskab og stort fokus på din tryghed. Derfor kan vi som rejsearrangør garantere, at du kan føle dig tryg på hele rejsen.

Pakkerejsegaranti

For os er det vigtigt, at du føler dig tryg, når du bestiller en rejse hos NILLES Rejser. Vi vil derfor gerne understrege, at du er omfattet af vores pakkerejsegaranti, jf. Lov om pakkerejser, når du bestiller en rejse med NILLES Rejser.

Bliver din rejse aflyst?

Din tryghed - vores fokus
Hvis din rejse ikke kan gennemføres som følge af Corona vil du hos NILLES Rejser få fuld refusion af pakkerejsens pris. Dette gælder uanset Udenrigsministeriets rejsevejledninger på købstidspunktet. Pengene tilbagebetales senest 14 dage, og ofte hurtigere, efter din rejse er blevet annulleret. Vi er desuden stolte af at have tilbagebetalt alle vores kunder senest 14 dage efter deres rejse blev annulleret, og det bliver vi ved med så længe, det er påkrævet! Vi anbefaler, at du ikke sætter rejsedrømmen på pause og i stedet lægger rejseplaner, som du plejer.

Vi følger løbende med udviklingen

Vi har fokus på at holde os opdateret om de nye rejsevejledninger og retningslinjer, som får betydning for vores gæster og rejsemål – både i udlandet og i Danmark. Din tryghed er i centrum for alle de beslutninger, vi tager.

Vi følger altid Udenrigsministeriets rejsevejledninger, der fra medio oktober ikke længere tager udgangspunkt i den aktuelle Covid-19 situation, men vurderer ud fra landets generelle sikkerhedsvurdering.

For udlandsrejser gælder følgende: Hvis der er mere end 14 dage til afrejse, vil der ikke blive taget stilling til rejsens gennemførelse før 14 dage inden afrejse. Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser på det tidspunkt, vil vi annullere rejsen.

Perioden på de 14 dage er i overensstemmelse med almindelig praksis på området og fastsat i samråd med Danmarks Rejsebureau Forening. Det er samme tidslinje som flyselskaber og forsikringsselskaber arbejder ud fra.

På din rejse

Hvis et land skifter farve til orange, mens du er i landet, så betyder det ikke, at du ikke kan opholde dig i landet. Udenrigsministeriet anbefaler, at du færdiggør din rejse og vender hjem som planlagt. Husk, at der altid er en dansk rejseleder med på din rejse, som giver ekstra tryghed, hvis ovennævnte skulle ske.

Bliv inspireret og se alle vores rejser her.

Rejs trygt med fly og bus

Din tryghed på rejsen har altid været et fokuspunkt for alle os hos NILLES Rejser. Derfor har vi igangsat nogle særlige tiltag for at tage vare på både gæster, chauffører og rejseledere i forbindelse med COVID-19-situationen.

Måske spørger du dig selv, hvordan det vil være at tage med på rejse under de givne omstændigheder. Er det trygt at tage ud at opleve verden på en grupperejse? Er det bøvlet og ubehageligt at bære mundbind? Og meget meget mere. Du kan finde svar på det meste her på siden.

Vi samarbejder med Gouda

  • Afbestillingsforsikringen, både når denne er valgt til på Årsrejseforsikringen og ved køb af en én gangs-løsning, tilbyder dækning, hvis turens primære formål – f.eks. en fodboldkamp, koncert, bryllup eller lignende - bliver aflyst på grund af nye Covid-19 restriktioner, eller hvis nye regler på destinationen gør, at rejsen ikke kan gennemføres
  • Enkelt– og Årsrejseforsikringer begge er udvidet, så feriekompensationsdækningen nu også udløses, hvis du bliver evakueret under din rejse, som følge af Covid-19 (NB! Husk at feriekompensation er et tilvalg på Enkeltrejseforsikringen!)
  • Goudas Årsrejseforsikring dækker rejser i Danmark

Du får mere information inden afrejse

Vi holder løbende øje med udviklingen på vores rejsemål og opdaterer tiltagene løbende. Inden du skal på reje, vil du modtage information fra os om særlige forholdsregler på det rejsemål, du skal til. Hertil kommer at rejseleder og chauffør vil informere på hele rejsen.

Hvad siger gæsterne?

I denne tid får vi mange uopfordrede henvendelser fra gæster, som har været med på vores rejser. Du kan læse citater fra flere af henvendelserne nedenfor:

” Jeg var på en dejlig tur til Bornholm med Nilles. Det var første gang, jeg rejste med Nilles, og det bliver IKKE den sidste. Programmet for turen var afvekslende og spændende, og Lars fortalte med humor og stor viden om stederne, vi besøgte eller kom forbi. Opholdet på Hotel Allinge var også til UG. Ellen og Thorbjørn har skabt nogle meget hyggelige rammer for opholdet og var meget hjælpsomme. Hygiejnen på hotellet og i bussen var også helt fin og sammen med alles fornuftige ansvarlighed på det område, var der ingen problemer. Tak for denne gang.”

”Kom hjem fra Bornholm i lørdags med bussen fuld af glade folk efter en super uge. Både i bus og hotel var der gjort alt for sikkerheden. Vi var helt trygge ved turen, så tag nu afsted...”

” Vi er kommet hjem efter en fantastisk tur i Fjordnorge. Testet frivilligt efter 5 dage, negativ, og ingen på vores rejse udviste symptomer ”

”Vi var med på Bornholm fra d. 25.-29. juni og må sige Coronareglerne blev kraftigt opridset af både chauffør og på hotellet.Det gjorde, vi følte os i særdeles trygge hænder under hele turen.”

”Vi ser frem til at rejse med jer til Ærø om 3 uger. Vi har haft mange gode rejser med Nilles - og har fuld tiltro til jer.”

"Vil sige mange tak for en fantastisk ferie på Bornholm fra d.14 til 19. juli. Dejligt hotel og fin betjening. Alt var perfekt - selv i disse Coronatider. Så kun stor ROS til værten på hotellet og chauffør Peter."

Praktiske oplysninger

Nedenfor kan du se svar på de mest stillede spørgsmål. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, så er vi klar til at hjælpe på mail nilles@nillesrejser.dk eller på 70 21 60 22.

  • Er der ventilation på busrejsen?

    Ja. Ventilationen sikrer, at luften i bussen udskiftes 7-8 gange i timen.

  • Er der håndsprit tilgængeligt på busrejser?

    Ja. Alle har adgang til håndsprit i bussen.

  • Hvordan er rengøringen på busrejsen?

    Busserne rengøres dagligt med særligt fokus på de såkaldte kontaktpunkter.

  • Har personalet mundbind og handsker på ved busrejsen?

    Chauffør og rejseleder bærer handsker i forbindelse med håndtering af bagage og kuffertmærker

  • Er der skiltet information på busrejsen?

    Der er synligt informationsmateriale i bussen. Her følger vi myndighedernes anvisninger.

  • Danmarks bedste rejsearrangør 2019
  • Kvalitetsrejser
    i trygge rammer
  • Altid med erfaren
    dansk rejseleder
  • Sammen om
    nye oplevelser
Få nyhederne først
Få nyhederne først

Vær først med de seneste nyheder og få rejsetips og inspiration. Tilmeld dig vores nyhedsbrev og deltag hver måned i konkurrencen om 1.000 kr. at købe rejse for.

Vi svarer som regel indenfor 24 timer (hverdage)
7021 6022Se åbningstider
Luk menu